Commercieel Bewustzijn

Categorieën: Alle trainingen, Soft skill

Doel

In samenwerking met Star Vitality wil Yxion Academy de deelnemers een bredere basis meegeven in Consultancy Vaardigheden. Om als Yxion medewerker bij de klant succesvol te kunnen opereren zijn een aantal zaken belangrijk. Je moet je aanpassen aan de klant, maar tegelijkertijd ook positief onderscheiden. Jouw aanwezigheid bij de klant moet toegevoegde waarde bieden. En je moet je neerzetten als een expert in jouw vakgebied, die ook nog eens benaderbaar is. De training bestaat uit 8 modules en in elke module worden 2 vaardigheden getraind. De rode draad van alle modules is het Yxion-gevoel: wat maakt een Yxionner nou anders dan de medewerkers van de klant?

Doelgroep

Alle medewerkers die vanuit Yxion gedetacheerd worden

Leerdoel

Je hebt gekozen voor een technisch beroep en niet voor die van verkoper. Toch ben jij degene die het meeste ziet en weet van waar de klant mee bezig is en wat die nodig heeft. Hoe kun je kansen herkennen en hoe speel je die door naar jouw Yxion collega’s?

  • Het herkennen van kansen mogelijkheden voor Yxion bij jouw klant

  • Het leren vertalen van vragen van klanten naar behoeften naar nieuwe opdrachten

  • Het leveren van bijdragen aan commerciële voorstellen of presentaties

Theorie, discussie en rollenspelen worden gecombineerd met praktische opdrachten, waarbij de nadruk zal liggen op praktijkvoorbeelden van de deelnemers.

Programma

  • Uitgangspunten Commercieel bewustzijn

  • Hoe herken je kansen en mogelijkheden voor Yxion?

  • Wat doe je met vragen van de klant?

  • Tips voor het meewerken aan offertes of presentaties

De training vindt plaats op 23 juni 2021 in week 25.

Aantal deelnemers 

10

Reageer

Auteur
Patrick König
Publicatie datum
23-6-2020 14:36
Deel dit artikel
Yxion BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close