Omgaan met weerstand

Categorieën: Alle trainingen, Soft skill

Doel

In samenwerking met Star Vitality wil Yxion Academy de deelnemers een bredere basis meegeven in Consultancy Vaardigheden. Om als Yxion medewerker bij de klant succesvol te kunnen opereren zijn een aantal zaken belangrijk. Je moet je aanpassen aan de klant, maar tegelijkertijd ook positief onderscheiden. Jouw aanwezigheid bij de klant moet toegevoegde waarde bieden. En je moet je neerzetten als een expert in jouw vakgebied, die ook nog eens benaderbaar is. De training bestaat uit 8 modules en in elke module worden 2 vaardigheden getraind. De rode draad van alle modules is het Yxion-gevoel: wat maakt een Yxionner nou anders dan de medewerkers van de klant?

Doelgroep

Alle medewerkers die vanuit Yxion gedetacheerd worden

Leerdoel

Iedere verandering roept weerstand op. Als jij als Yxion professional voorstellen doet over hoe dingen beter of anders gedaan kunnen worden dan kun je dus weerstand verwachten. Hoe verpak je jouw boodschap zodanig dat deze wel geaccepteerd wordt? Jouw succes is niet alleen afhankelijk van de inhoud van je voorstel, maar ook van hoe je dit voorstel geaccepteerd krijgt.

  • Het leren begrijpen van de stappen die nodig zijn voor verandering

  • Het leren communiceren van verander- of verbetervoorstellen

Om leren gaan met de weerstand die misschien toch ontstaat Theorie, discussie en rollenspelen worden gecombineerd met praktische opdrachten, waarbij de nadruk zal liggen op praktijkvoorbeelden van de deelnemers.

Programma

  • Uitgangspunten veranderingsmanagement

  • Het herkennen van weerstand en sabotage

  • Het communiceren van verander- of verbeter-voorstellen

  • Omgaan met weerstand tegen veranderingen

De training vindt plaats op 28 april 2021, in week 17.

Aantal deelnemers 

10

Reageer

Yxion BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close