
Doel
In samenwerking met Star Vitality wil Yxion Academy de deelnemers een bredere basis meegeven in Consultancy Vaardigheden. Om als Yxion medewerker bij de klant succesvol te kunnen opereren zijn een aantal zaken belangrijk. Je moet je aanpassen aan de klant, maar tegelijkertijd ook positief onderscheiden. Jouw aanwezigheid bij de klant moet toegevoegde waarde bieden. En je moet je neerzetten als een expert in jouw vakgebied, die ook nog eens benaderbaar is. De training bestaat uit 8 modules en in elke module worden 2 vaardigheden getraind. De rode draad van alle modules is het Yxion-gevoel: wat maakt een Yxionner nou anders dan de medewerkers van de klant?
Doelgroep
Alle medewerkers die vanuit Yxion gedetacheerd worden
Leerdoel
Iedere verandering roept weerstand op. Als jij als Yxion professional voorstellen doet over hoe dingen beter of anders gedaan kunnen worden dan kun je dus weerstand verwachten. Hoe verpak je jouw boodschap zodanig dat deze wel geaccepteerd wordt? Jouw succes is niet alleen afhankelijk van de inhoud van je voorstel, maar ook van hoe je dit voorstel geaccepteerd krijgt.
-
Het leren begrijpen van de stappen die nodig zijn voor verandering
-
Het leren communiceren van verander- of verbetervoorstellen
Om leren gaan met de weerstand die misschien toch ontstaat Theorie, discussie en rollenspelen worden gecombineerd met praktische opdrachten, waarbij de nadruk zal liggen op praktijkvoorbeelden van de deelnemers.
Programma
-
Uitgangspunten veranderingsmanagement
-
Het herkennen van weerstand en sabotage
-
Het communiceren van verander- of verbeter-voorstellen
-
Omgaan met weerstand tegen veranderingen
De training vindt plaats in week 17 & 19 - 28 april & 11 mei 2021
Aantal deelnemers
10