Beïnvloeden en conflicthantering

Categorieën: Alle trainingen, Soft skill

Doel

In samenwerking met Star Vitality wil Yxion Academy de deelnemers een bredere basis meegeven in Consultancy Vaardigheden. Om als Yxion medewerker bij de klant succesvol te kunnen opereren zijn een aantal zaken belangrijk. Je moet je aanpassen aan de klant, maar tegelijkertijd ook positief onderscheiden. Jouw aanwezigheid bij de klant moet toegevoegde waarde bieden. En je moet je neerzetten als een expert in jouw vakgebied, die ook nog eens benaderbaar is. De training bestaat uit 8 modules en in elke module worden 2 vaardigheden getraind. De rode draad van alle modules is het Yxion-gevoel: wat maakt een Yxionner nou anders dan de medewerkers van de klant?

Doelgroep

Alle medewerkers die vanuit Yxion gedetacheerd worden

Leerdoel

Als Yxion professional moet je soms wat kunnen sturen om het project de goede kant op te krijgen? Dan krijg je te maken met de ego’s en persoonlijkheden van anderen. Hoe ga je daar mee om? En wat doe je als er een conflict dreigt te ontstaan of wanneer je er misschien wel een moet aangaan?

  • Het leren beïnvloeden van anderen om een door iedereen als positief ervaren resultaat te bewerkstelligen

  • Het ontwikkelen van assertiviteit en het aangaan en oplossen van conflicten

Theorie, discussie en rollenspelen worden gecombineerd met praktische opdrachten, waarbij de nadruk zal liggen op praktijkvoorbeelden van de deelnemers.

Programma

  • De vier meest voorkomende gedragstypen

  • Het beïnvloeden van ieder van deze types

  • Het voorkomen, oplossen en aangaan van conflicten

Week 6 & 7 - 10 & 16 februari 2021

Aantal deelnemers 

10

Reageer

Yxion BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close